Om mina orakelkort.

Mina allra första orakelkort beställde jag från Amazon. Det var Doreen Virtues änglaorakelkort:

Messages-from-your-Angels

Jag tycker att korten är vackra och det lilla häftet som följer med är användbart med mer djupgående förklaringar på alla kort. För varje gång jag använder korten känner jag att kontakten blir bättre och svaren blir allt tydligare. Jag använder korten mest för mig själv, om jag har någon specifik fråga jag behöver ha svar på eller generellt vad jag behöver veta just nu, inför veckan som kommer eller någon särskild händelse jag står inför. Sedan har jag också använt korten för avläsning, och då drar jag alltid tre kort: ett för det som varit, ett för just nu och ett för framtiden. Det finns väldigt många olika upplägg och i häftet som medföljer korten finns diverse förslag.

Efter att ha använt mig av änglakorten ett tag ville jag gärna ha orakelkort med mer generella betydelser, som ett komplement. Jag fastnade för Birkan Tores (ni vet den roliga killen med långt blont hår från Det Okända?) kort, och beställde dem från hans hemsida (askangels.com). Korten är väldigt vackra. De är också fler, 72 kort totalt, medan Doreen Virtues änglaorakelkort är 44 till antalet.

Häftet som kommer med korten är också riktigt bra, och skrivet på Birkans kännspaka roliga stil. Jag har ännu inte fått en riktigt bra kontakt med korten, men det kommer så småningom, jag måste bara vänja mig vid dem först.

Birkan Tore Deck of intuitive answers

Leave a comment