Om att göra en avläsning.

0b7f9e663f459444958da10ef9a2b4c0

Jag tror att vem som helst kan göra en avläsning. Kan jag göra det, kan vem som helst. Jag är fortfarande inte jättebra på avläsningar, men jag tycker om att öva mig och lära mig att tyda det jag får till mig. Jag har aldrig gjort en avläsning face-to-face eller gjort en avläsning på någon jag känner. Det vore intressant att göra en avläsning face-to-face för att få omedelbar bekräftelse, och också för att förstå och kunna tolka bättre vissa budskap. Jag undrar också om energin är starkare från den andra personen när man är fysiskt på samma plats. Jag skulle i vilket fall som helst nog vara ganska nervös i en sån situation tror jag, åtminstone i början.

Jag är ännu lite tveksam till att göra en avläsning av någon jag känner. Jag tänker att min avläsning då kan färgas av det jag redan vet om den personen. Det ger också mera tror jag att läsa av nån som jag inte känner, då det känns väldigt bra att få bekräftelse på att det jag ser stämmer, tror att jag inte vet någonting om personen ifråga. Jag har ännu inte så mycket självsäkerhet vad gäller avläsningar, men så småningom byggs den på. Jag borde bara träna, träna och träna lite till.

Första gången jag gjorde en avläsning var inte så länge sedan. Jag fick göra avläsningen anonymt, och jag meddelade att jag var väldigt ny på det, men trots det var jag nervös. Men jag tänkte att jag bara kör på och ser vad jag får till mig, och det gick bra. Efter det har jag gjort en del, men jag hoppas det blir många fler.

Jag brukar göra på följande sätt:

  1. Jag tänder ett par ljus: ett för mig och ett för personen jag ska läsa av, tänder en rökelse och tar fram änglakorten om jag vill ta hjälp av dom, samt papper och penna. Har jag ett foto på personen ifråga ställer jag det också nära intill.
  2. Jag mediterar i några minuter för att slappna av. Ibland lyssnar jag till en vägledd meditation där jag skyddar mig med vitt ljus, ibland renar jag bara mig själv i meditationen.
  3. Jag försöker att inte “vakna upp” helt ur meditationen, och ber om hjälp av guiderna och änglarna, både mina och de som hör till den jag ska läsa av. I det här läget känner jag att jag kopplar upp mig med personen, och jag får på något sätt väldigt varma känslor till henne eller honom.
  4. Jag ställer min första fråga genom att skriva ner den på ett papper. Min första fråga kan till exempel vara: “hurudan är x som person?”. Ibland börjar svaren trilla in (i mitt huvud) redan när jag skriver ner frågan, och ibland kanske jag blir tvungen att skriva ner frågan ett par gånger till. Oftast får jag till mig enstaka ord eller korta meningar, och de kommer en efter en, ganska snabbt så jag får skriva ner så fort jag hinner. Ibland får jag ord till mig som jag aldrig själv använder, väldigt högtidliga eller gammaldags ord. För mig är det en ytterligare bekräftelse till att jag inte hittar på alltihopa.
  5. Jag ställer fler frågor genom att skriva ner dem på pappret, till exempel vad personen ifråga behöver veta just nu, vad personen behöver veta i framtiden, och om personen vill veta något specifikt så frågar jag om just det. Är det någonting jag inte riktigt förstår så ber jag om förtydligande, och då brukar jag få det genast.
  6. Jag brukar dra änglakort i samband med att jag läser av. Jag drar ett kort för det som redan skett, ett kort för just nu och ett kort för framtiden.
  7. När jag är klar tackar jag alla änglar och guider och skriver ner allt jag fick till mig lite tydligare, eftersom det mest är enstaka ord och punkter. Jag analyserar allt först i efterhand. Vissa saker kan vara lite svåra att tolka, särskilt om jag sett symboler, så då måste jag försöka sätta ihop det hela så gott jag kan. Ibland är jag inte heller helt säker på om det jag ser är nutid, framtid eller sånt som redan hänt.

Nu har ju var och en olika sätt att göra avläsning på, det här är det sätt som fungerar för mig. Jag kan inte säga varifrån den information jag får till mig kommer ifrån, jag har liksom inte riktigt bestämt mig ännu..! Det kanske kommer från guiderna, änglarna, själen eller kanske från världsalltet inuti mig själv. Just nu spelar det inte så stor roll känner jag, det viktigaste är att det fungerar!

Min styrka i avläsningarna har hittills varit att se vilka bortgångna vänner och anhöriga som finns med personen jag läser av. Det gillar jag väldigt mycket och jag tycker det är jätteintressant. Det har hänt att dessa bortgångna kommit och hälsat på redan innan jag ens börjat läsa av, och är väldigt enträgna om att få prata..! Men mer om det i ett separat inlägg, det är ett av mina favoritämnen.

Leave a comment