Om att vara introvert.

quiet

 

Jag har alltid varit den lite tysta, som tyckt om att vara ensam och dragit sig undan litegrann. I en liten grupp trivs jag bra, men i större grupper är jag den som inte säger så mycket. Har jag varit länge i en omgivning med mycket människor och oväsen så behöver jag få vara ensam och stilla en stund. Det här har delvis att göra med att jag är en HSP (Highly Sensitive Person) men också det faktum att jag är introvert. Jag läser just nu en alldeles fantastiskt bra bok av Susan Cain som heter ”Quiet” (kanske den finns översatt till svenska också?), som beskriver hur livet är som introvert. Cain beskriver på ett vetenskapligt med ändå lättförståeligt sätt vilka skillnaderna är mellan en extrovert och en introvert och hur världen ser på dessa två. Boken är lite av en tegelsten men rekommenderas varmt!

One thought on “Om att vara introvert.

Leave a comment