Om att känna av objekt

mys

Min sambo har en konstig aversion mot begagnade saker, men jag har så småningom lyckats avvänja honom från att alltid köpa nytt..! Vi flyttade för ett tag sedan och vi köpte några gamla fruktlådor att dekorera med och ett riktigt vackert gammalt bord till vår terass. När vi bar på det tunga bordet fick jag en flyktig bild i mitt huvud: bordet som stod i en vacker, övervuxen och lummig trädgård. Jag såg små detaljer av trädgården, och det var så fint. Då insåg jag att det antagligen var trädgården där bordet stått nån gång för länge sedan! Jag testade samma sak med fruktlådorna, jag satte handen på en och kände in. Blixtsnabbt flög en bild i mitt huvud: en lagerlokal för länge sedan, med män i basker (fruktlådorna är från Spanien) som jobbade så svetten lackade.

Nuförtiden testar jag detta varje gång jag köper nåt begagnat, bara för att få ta del av objektets historia och se var det funnits tidigare. Det är enkelt: sätt bara handen på föremålet och slappna av. Låt bara tankarna flöda och ta till dig de bilder som kommer till dig. Ge inte upp om det inte fungerar vid första försöket!

Leave a comment