Om lekfulla hjälpredor.

cat

Varje dag när jag kommer hem från jobbet leker jag med kissekatten en stund, då han varit ensam hemma hela dagen. Han har många olika leksaker, men just nu är hans favorit en stor blå plastboll. På nätterna hör jag när han kommer i sovrummet med sin boll, då han vill leka… Han har ännu inte riktigt förstått det här med dygnsrytm.

Igår var jag jättetrött efter jobbet och orkade inte leka så länge. Efter att ha lekt en liten stund satt jag mig i soffan och såg på nån serie. Kissekatten ger upp och klättrar upp i sitt klätterträd och ligger och tittar på mig (han är oerhört sällskaplig och vill hela tiden ha koll på vad jag håller på med). Efter att ha suttit i soffan en liten stund bestämmer jag mig för att gå upp och förbereda kvällsmaten. Jag tittar upp, och ser bollen vi lekt med för en stund sen långsamt, långsamt rulla längs med golvet. Ingen annan än jag och katten är hemma, och katten sitter högt upp i sitt klätterträd. Han sitter och betraktar bollen som rör sig. Jag tolkar det som nån som vill vara hjälpsam och ställer upp med kattlekandet!

Leave a comment